måndag 10 februari 2014

Skön runda!

Efter en härlig, lång promenad med Zeth i detta underbara vädret fick jag gjort lite hemmaträning också. Nice!
Det blev lite situps, idag helt utan pilatesboll, för de inre små magmusklerna.
Knäböj ner i 90 graders vinkel 20 gånger genom att luta mig mot väggen. Se till så svanken/ländryggen är intryckt mot väggen hela tiden, plus dra in naveln mot ryggen.
Sedan provade jag en ny övning som jag läste på bloggen Life by Leila imorse. Den ska främja och stärka bröstryggen, vilket jag behöver göra. Den andra delen, när man skulle dra armarna uppåt över huvudet, var inte så lätt för mig att göra. Det gjorde ont när jag kom för långt upp, men jag ska fortsätta och se om den gör gott för mig. Jag får ta mig så långt upp jag kan och sen försöka förbättra det. Envishet brukar ju löna sig..
Jag avslutade med lite avslappning i form av yoga.
Duschen kallade på mig efter det och sedan var det dags för lite lunch.
Idag blev det lite rester. Överbliven kyckling från i lördags, romansallad, körsbärstomater, skuren morot i tunna skivor och solrosfrön. Över det lite balsamicocreme. Vatten att dricka.


Ha det gott
Lene










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar