tisdag 11 februari 2014

En morgon som denna!

Då vill man bara gå en riktigt, riktigt lång morgonrunda. En morgon som denna. Det är sååå skönt ute. Helt vindstilla, lite småkallt, +2,4 grader, en bra bit på väg att ljusna. Det känns som det skulle kunna bli en fin dag. Jag vågar dock inte säga för mycket än. Jag kan i alla fall lova att om vädret inte försämras inte så blir det nog en långrunda idag också, jajamensan.

Än så länge sitter jag och skriver och njuter av mitt morgonkaffe. Det är mysstund det. I varje fall för mig. Men det har du nog förstått vid det här laget.

Äntligen har jag fått tid till Smärtkliniken. I början på mars bär det av och det ska bli oerhört skönt att komma till ett team där jag vet att dom kan så mycket som möjligt om min sjukdom. Jag kommer att vara i goda händer. Det känns riktigt bra!

Igår levererades El studentmössa. Ja jisses vad fin den är. Påkostad om man jämför med hur min såg ut. Det är kashmir, brodyrer överallt i form av hennes namn, skola och avgångsklass, rosa i innertyget, en fin liten rosa rosett i brättet på insidan. Den är med andra ord superfin. Jag ska fråga henne om jag får ta en bild och lägga ut här så du kan se.
Hon fick även ett jättefint champagneglas med hennes namn ingraverat. Tjusigt så det förslår! Här slås det på stort vet du hihi. Nåja hon tar bara studenten en gång.
Em, min äldsta tog aldrig studenten. Hon hoppade av gymnasiet och började jobba istället. Men nu är hon superduktig och ska plugga in sina betyg. Vilket jag är väldigt glad för.


Ha det gott
Lene




Ber om ursäkt för något suddig bild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar