torsdag 27 februari 2014

En lugn dag?!

Ja jisses vad veckorna går. Snart är denna veckan också till ända.
Torsdag idag och en lite dimmig sådan än så länge. Jag har inte varit ute med Zeth än för jag tänkte vänta tills El går till praktiken. Dimman hinner kanske "lägga sig" tills vi går. Men vad gör lite dimma?! Inte mycket enligt mig.

Idag blir det total vila för denna kvinna. Jag har smärta i hela kroppen så jag tänkte jag skulle vila från träning. Men promenader får jag lov och det tänker jag också göra. Tänkte jag skulle gå en längre runda med Zeth senare (eller kanske redan nu på morgonen) så vi får rört på oss lite idag i alla fall. Zeth säger då inget om det.

När El slutar ska vi köra in till stan eftersom hon ska sätta slingor i håret. Förberedelser inför studenten vet du. Vi får vara ute i tid så vi inte har allting packat mot slutet. Det blir på tok för stressigt och det klarar inte jag numera. Planering är A och O.

Jag tänkte även att jag ska förbereda maten under dagen. Det kommer att bli en sydfransk kycklinggryta, så det gör inget om man tillagar den några timmar innan. Det är bara att värma upp. Eftersom El och jag ska iväg så är det bättre att göra så mycket av det innan och bara värma för annars blir det mat så sent. Vi har aldrig ätit just denna rätt innan och då tycker jag det är lite taskigt att be J stå och göra den. Han hade nog fått ont i magen då hihi.

Ha det gott
Lene



Bilden är tagen genom ett fönster. Därav inte bästa kvalité


En vacker blomma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar