måndag 20 januari 2014

Måndag..ny vecka!

Ny vecka, nya utmaningar!
Och jag börjar veckans utmaningar med att köra lite cardio (kondition) på gymmet efter jag lämnat El.
Inte hela sanningen, jag började faktiskt med en morgonrunda med Zeth (det gör jag ju varje morgon!) och jisses vad det blåser fortfarande. Mörkt som in i är det också. Men det vänder snart!
En sak är säker och det är att man vaknar i alla fall till ordentligt när man går ut med hunden. Det blåser och det är kallt..japp man vaknar till!

Ett lätt pass blev det på gymmet. I stort sett endast cardio, både på cykel och crosstrainer. Några övningar för de inre magmusklerna blev det också. Jag måste göra det för att stärka de inre, små magmusklerna så jag kan "hålla upp" ryggen bättre. Blir jag stark där, så har jag inte de problemen hela tiden med att jag säckar ihop utan får en bättre hållning och bär upp överdelen av kroppen bättre. Det hjälper mig i min smärta. Allt som hjälper är bra och det tar jag åt mig. Från början vet du ju inte om det hjälper så då måste man prova enligt mig. Hjälper det inte går man vidare och provar nästa.

Nu har jag också fått lite frukost i magen. Direkt efter passet drack jag en vaniljproteinshake på vatten och proteinpulver. När jag kom hem åt jag 2 matmuffins och en banan. Lite kaffe också.
Så nu är jag go och glad och ska strax duscha.
Låt veckan börja!!


Ha det gott
Lene









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar