fredag 24 januari 2014

Fredag!

Då var det fredag igen. Visst är det härligt? Men veckorna går så oerhört fort. Swwwoooosschhh så är veckan förbi.
Igår uppmärksammade jag att det inte blåste så mycket men som jag lurade mig själv. På kvällen började det blåsa igen. Det blåser dock inte lika mycket som tidigare men det blåser tillräckligt.

Jag fajtas med mig själv om jag ska träna idag eller inte. En liten röst i skallen försöker göra sig hörd att jag inte ska träna, att jag ska vänta lite till. Jag har fortfarande lite ont i halsen och rösten tycker det är bäst att vänta så jag inte riskerar något. På sitt sätt håller jag med, jag vill definitivt inte riskera något för jag måste träna varje vecka om jag inte snabbt ska bli sämre. Men jag vill ju träna!! Jag har ju bara tränat ett pass på gymmet denna veckan! Och det var ett lätt pass. Det känns som mer en stjärna i kanten när jag varit på gymmet. Å andra sidan så har jag varit ute två långa promenader med Zeth och en hemmaträning denna veckan och det räknas det med. Så jag har ju varit rätt så duktig ändå. Du hör att jag pratar med mig själv här nu? sorry.. Nog om det.

Ikväll kommer min systers tre barn. De är tjejer, 9 (tvillingar) respektive 5 år. El ska som jag berättat tidigare passa dem (som tack för att min syster syr hennes studentklänning), men under kvällen ska vi också vara hemma.
Det kommer att bjudas på hemmagjord pizza (J och jag ska göra vår favvis med färska fikon, serranoskinka, getost. Mums! Barnen får vanlig typ vesuvio för det har El bestämt).  Lite film blir det säkert också. De ska sova här så lämnar vi dem imorgon förmiddag.

Jag har ännu inte varit ute med Zeth. Jag väntar på att dottern ska gå upp så vi går tillsammans när hon går till praktiken. Jag får nog gå in och se om hon är uppe.


Ha det gott
Lene



Min söta lilla porslinspojke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar