torsdag 9 januari 2014

En sån dag!

Regn, regn, regn...  Tråkigt!
Ja, det är tråkigt med regn. Man blir så blöt och det är tradigt. Men det är så det är. Det är ändå lika skönt att ta en morgonpromenad med Zeth. Man är bara så  himlans blöt när man kommer tillbaka.
Vi tog en morgonpromenad när El gick till praktiken på dagis (eller förskola som det så fint heter idag).
Blött men skönt!

Nu sitter jag med mitt morgonkaffe, njuter och skriver lite.
Jag har en liten fundering på att åka iväg och bygga naglar idag. Vi ska på fest på lördag och tänkte jag kanske skulle vara lite "fin" då. Scouterna i byn, där J är ledare har en gång om året en fest för ledarna där man får ta med sig respektive. Det är supertrevligt. Vi lagar maten tillsammans, sedan äter vi och vart och ett lag får presentera vad man lagat. Ett lag tar förrätt, ett tar huvudrätt, ett tar efterrätt. Ett lag fixar dukning och sånghäfte. Det är mycket, mycket trevligt. Och då måste man ju vara fin, eller hur?!
Nå vi får se om jag får någon tid.

Annars blir det en vilodag för mig för jag har ont idag. Huvudvärken vill inte ge med sig så nu måste jag se till att bli av med den. Ingen träning alls idag. Förutom rundor med Zeth för han måste ju ut den lille stackaren.
Jag var hos läkaren igår och fick nya tabletter. Nu får vi se om dom fungerar. Den som lever får se..

Jag tänkte jag skulle visa vilka fina blommor vi har hemma just nu. Vi har i vårt fönster som vetter mot norr fyra krukor med orkidéer och alla fyra håller på att slå ut. Det tycker jag är rätt fantastiskt att alla fyra blommar på ungefär samma gång.
Sedan har vi tulpaner som jag köpte i början på veckan och dom står så fint. Jag har nog visat dom tidigare när dom inte var så utslagna. Nu har dom slått ut och står så ståtligt.


Ha det gott
Lene











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar