onsdag 8 januari 2014

Dagens pepp!

Do it!   Don't quit!   GET INSPIRED!!

Ja, det är väl lite det det handlar om. Gör det, sluta inte..se till att bli inspirerad.
Det finns säkert miljoner sätt att bli inspirerad på.
Jag inspirerar mig genom att läsa diverse böcker om träning, mat, hälsa, må bra. Tidningar av olika slag är också en inspirationskälla.
En sak som jag faktiskt också blir peppad och inspirerad av är att titta på "Biggest Looser" (BL). Att se dessa människor träna, svettas och kämpa så in i tusan, lära sig äta rätt, ta hand om sig själv är enormt inspirerande för mig. Bl.a dessa saker gör att jag håller kämpaglöden uppe och fortsätter att träna.
Jag följer Emma Eklund som var med i förra årets svenska BL och hon inspirerar mig. Titta gärna in hos henne och bli inspirerad Här.
Jag har också kommit så långt i mitt tänk att jag peppar mig själv. Jag kan mycket väl tänka en dag..ååhh ska jag iväg och träna idag, jag orkar inte, vill inte (what ever). Men då kommer en liten röst som säger; Lene du har planerat att träna och du ska iväg och träna för du VET att det hjälper dig och du mår bättre och orkar mer. Visst är det så!!
Alla mår bättre av att träna. Det behöver ju inte tvunget vara på gymmet. Det kan vara i grupp, ut och springa eller bara ut och promenera. Du gör det du känner att du hinner och klarar av. Bara du gör något!
Så kom igen nu!  DO IT!   DON'T QUIT!  GET INSPIRED!!
Jag är med..är du?!


Ha det gott
Lene





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar