onsdag 18 december 2013

Rätt så bra dag!

Dagen igår slutade inte som jag tänkt, då jag fick ett besked som inte kändes helt bra.
Idag redde jag ut detta beskedet så nu känns det lite bättre.
Plus att jag har tränat idag! Efter min maginfluensa söndag och måndag, därefter en dags vila så var det dags för ett lätt (mycket lätt) träningspass imorse när jag lämnat El på skolan. Det kändes helt underbart. Lite tungt var det även om jag inte körde något hårt pass, men maginfluensa gör ju en del med orken. Jag är glad och lycklig över att "få lov" (av mig själv då) att träna igen. 10 minuter på Crosstrainern, därefter lite situps och annat med pilatesbollen och mattan. Rygg och skuldorövningar med gummibandet, lite benövningar med pilatesbollen, sedan stressa av med lite yoga. Kanon!

När jag kom hem lite senare duschade och åt jag. Sedan var det minsann dags att göra lite grann från min "ToDo" lista. Så det blev julgodis som jag kallar dadelgodis (färska dadlar, en mandel instucken i mitten, mandelmassa över och sen doppar man i smält mörk choklad och man toppar med en pistagenöt). Det var inget avancerat och riktigt kul att göra. Jag har dock inte smakat än.

Jag förberedde även Jansson som J ska göra, en till fredag och en till julafton. Han gör alltid Jansson och det är den enda Jansson jag äter. Mums, den är supergod. Mycket kärlek i den från min man därför jag gillar den hihi.
När jag var klar med det var det dags att köra och hämta El från skolan. Därefter kom Em hem med sin kompis Marcus. Dom åt middag och drack kaffe sedan körde dom hemåt igen.
J har jobbat över både måndag och tisdag och även idag blev det lite övertid, men inte till 20.00 som de andra dagarna, utan han slutade vid 17.10 idag. Så jag fick se hans älskade ansikte lite tidigare. Nice!
Nu sitter jag bara och väntar på att gå ut med Zeth lite tidigare än vanligt, för jag ska se "The Escape Artist" på Tv4 kl 21.00. Så himla bra och spännande är den. Sista avsnittet (av tre) imorgon samma tid.


Ha det gott
Lene




Dadelgodis






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar