fredag 20 december 2013

Fredag!

En morgonpromenad med Zeth i ett ruggigt och grått landskap. Inte en snöflinga i sikte och det verkar inte som det är på gång heller. Men det kommer!
J ringde mig imorse efter han kört iväg till jobb. Han hade inte kommit längre än strax utanför byn. Det hade skett en olycka mellan tre bilar, så det var helstopp. Polisen stängde av vägen, så han kom ingenstans. Han ringde mig, 50 minuter senare och sa att han var på jobb. Tydligen var det rätt så halt också, så det är väl en del av orsaken till olyckan. Hoppas personerna inblandade klarat sig bra.
Det är sista dagen J jobbar på ett tag. Han ska vara långledig över jul/nyår. Så himla skönt att ha honom hemma.

Jag har nästan nyss haft ett samtal med min nya handläggare på FK (FörsäkringsKassan). Ett första samtal men sådana samtal är ändå alltid nervösa. Men det gick bra.

Nu har El jullov och hon är gudaglad. Några veckors ledigt.. Härligt!
Men idag ska hon få "jobba". Hon ska hjälpa mig städa för ikväll får vi besök. Jag ska griljera skinkan och göra hemmagjord rödbetssallad. Sedan ska allt värmas, det ska dukas m.m. Himlans tur jag har El hemma som kan hjälpa mig. Det jag börjar med är rödbetssalladen för den ska stå och rinna av några timmar efter jag hackat rödbetorna.
Tanken var att jag skulle iväg och träna nu på morgonen, men när J ringde och berättade om olyckan så ändrade jag mig. Jag tänkte i mitt stilla sinne att jag kanske sticker iväg i eftermiddag om jag hinner, men jag inser nu att det kommer bli för stressigt för mig så jag hoppar nog över träningen idag. Jag får ta en rask promenad senare istället. El och jag får ta en paus i hemmapysslet och ta Zeth på en runda. Jag tror inte han kommer göra några invändningar.

Igår blev det bakat lussebullar och köttbullar. Bild på lussebullarna om du vill se..


Ha det gott
Lene








Andra omgången lussebullar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar