fredag 20 december 2013

Dagens pepp!

Så här inför jul och nyår, äter man kanske mer än man tänkt sig. Och till nyårslöfte ska man börja träna, man ska äta nyttigt, gå på än den ena än den andra dieten och bli en helt ny människa.
För mig är det ok att att äta mer över julen. Enligt mig ska du unna dig att äta gott. Ta lagom bara. Tryck inte in i huvudet hela tiden. Ta lagom!
Man kanske inte tränar som man normalt sett gör, men promenader kan du dock klara av. Raska eller i vanligt tempo, bara du rör dig. Har du som jag hund så kommer du ut ändå, annars säger du till dig själv minst en gång om dagen att du ska ut och röra på döfläsket som jag brukar säga.
Har du ingen lust/inte vill träna över helgerna så strunta i det, men ta tag i det när helgerna är slut. Skriv upp i din kalender den dagen du ska börja träna igen. BOKA IN DET!!
Det är så jag gör. Jag bokar in träningen med mig själv i kalendern. Funkar för mig! Funkar det för mig, så funkar det för dig! Det lovar jag..
Så ät och drick och njut av att julen äntligen är här. Umgås med underbara vänner och härlig släkt. Rör på döfläsket en gång om dagen, minst. Efter helgerna (om du inte gör det under helgerna också, som jag ska!) så kör du igång med träningen igen! KOM IGEN NU!!
Nedan har du ett bra pepp tycker jag.

Ha det gott
Lene




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar