tisdag 12 november 2013

Träning!

Då fick jag till en skön hemmaträning idag. Nice!
Jag har fått restriktioner från sjukgymnasten på smärtteamet att jag ska "tona" ner intensiteten i träningen. Jag ska endast göra mjuk träning för tillfället och då är det bäst att göra som hon säger.
Träningen bestod av uppvärmning där jag satt och studsade lite nätt i rätt ställning på pilatesbollen i 5 minuter. Du blir inte svettig, men varm inombords. Du känner att värmen ökar i kroppen.
Sen blev det lite nätta situps med och utan pilatesboll, lite ryggövningar, övningar med gummiband och sen lite avslappning i form av yoga och avsluta med ytterligare lite studs på pilatesbollen ca 2 minuter. Riktigt skönt. Jag blev inte supersvettig, som jag blir på gymmet, men det gör inget. Jag gör något även om det är  lågintensiv träning. Det är bra det med.

Ha det gott
Lene



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar