onsdag 31 juli 2013

Dagens boktips!

Jag måste bara berätta om denna bok som jag läste klart igår kväll.
Jag är definitivt en "periodare" när det gäller att läsa. Jag kan sluka böcker under en period sen kan det gå år innan jag läser igen. Det senaste året har jag dock enbart läst böcker om löpning, träning o.s.v. Detta för att jag ska hålla min motivation uppe och ha orken att träna när jag haft så ont som jag har.
Jag började faktiskt läsa första boken i trilogin "Femtio nyanser" men den läste jag typ 140 sidor av sen tappade jag inspirationen att fortsätta. Men jag ska ta upp den igen snart tror jag.
Den bok jag läste klart igår heter "Heja, Heja" och är skriven av Martina Haag. Det är en lättläst och rolig bok. Inspirerande på det sätt att hon bestämde sig för att börja röra på sig och orkade kanske springa 20 minuter innan hon stupade. Hon tränade och tränade och efter 18 månader lyckades hon springa sitt första Marathon. Det är strongt tycker jag!
En annan bok jag läst för ett tag sedan är "Bli en bättre löpare" skriven av Malin Ewerlöf. Den är uppdelad i olika avsnitt beroende på om man vill springa marathon eller bara motionslöpa. Jag hoppade över marathon eftersom jag inte var intresserad i det läget av att springa så långt. Denna bok läste jag innan jag blev sjuk, då var jag ute och sprang ett par gånger i veckan. Det kan jag inte nu, men mitt mål är att återigen kunna springa ett 5 km lopp, någon gång i framtiden.

Ha det gott
Lene



"Heja, Heja"




"Bli en bättre löpare"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar