onsdag 26 juni 2013

Lugn dag!

Idag har jag bestämt mig ska bli en lugn dag.
Jag har inget inbokat sedan tidigare. Det enda jag ska göra är handla lite och växla tillbaka Turkiska lira (tror jag valutan heter) som El  fick över.
Vädermässigt är det lite "inneväder" så det passar ju bra.
Jag hade först tänkt att jag skulle prova klippa häcken på framsidan men det får jag skjuta på eftersom det regnar.

Jag följer en blogg som jag tycker är enormt inspirerande och peppande när det gäller att hålla min nivå uppe  träningsmässigt. Det är bloggen "Life by Leila"   http://blogg.amelia.se/lifebyleila.
Hon skrev något i bloggen idag som jag tyckte var så bra skrivet. Jag citerar henne här:

"Tränar du på riktigt? Den frågan kan man få ibland. Jag skulle vilja svara på frågan med en fråga, vad är riktigt?
För mig är riktigt när jag är fokuserad på det jag gör och gör det ordentligt utan att prata bort tiden eller göra det jag ska bara på halvfart utan att koncentrera mig. Allt beror självklart på vilka mål man satt upp för sig själv. 
All träning som blir av är bra träning! Det är en bra sanning!
Det kan också vara på riktigt när jag kör ett väldigt lätt rehabpass med lätta vikter. Det jag upptäcker är att känslan av fokus och att jag koncentrerar mig på det jag gör är det som gör att det blir på riktigt. Att slarva sig igenom ett yoga eller träningspass utan att vara fokuserad eller vilja bli bättre gör att känslan av välbefinnande efteråt inte vill infinna sig. 
Att ta en promenad kan vara lika mycket kontemplation som träning och då kan jag hitta mitt välbefinnande i det." (slut citat)

Jag håller helt med henne. Fokuserar du på det du gör och gör ditt bästa så blir det bra. Det är DU som ska må bra. Hård, intensiv träning är inte för alla människor och det beror många gånger på var i livet du står.
Jag har inte alltid varit så glad i att träna på gym t.ex men har insett att det är rätt nice ändå. Om inte annat så efteråt. Välbefinnandet när du tränat är oslagbart. Likaså när jag var ute och sprang innan jag blev sjuk. Tidigare tyckte jag inte alls om att ut och springa, men sen tänkte jag att jag skulle prova på det och känslan när du springer i din egen takt och känslan efteråt är oslagbar. Likaså en PowerWalk (PW). Det är härligt med träning men du ska välja den träningsform som passar dig! Det är viktigt!! Det ska vara kul att träna. Att du mår bra av det är en enorm bonus!

Ha det gott
Lene

Mörka, tunga moln på himlen idag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar