fredag 25 maj 2018

Lite morgonyoga på altanen!



Godmorgon fredag! Solen skiner från en så vackert blå himmel och vi ska njuta av dagen tycker jag.

Jag har gjort lite tvärtom i rutinen idag känner jag. Eller njae inte riktigt men till viss del. Kaffet intogs som brukligt först. Så är det allt som oftast. Kaffe först, njuta av morgonen och bara lyssna på ljuden utanför, insupa världen.

Därefter blev det en morgonprommis. En skön sådan i strålande fint väder. Jag gick i t-shirt. Ingen jacka eller kofta behövs här inte. Helt underbart. Det blev en runda i sakta mak, lagom lång.

Jag tar min ena Kåvepenin tablett i samband med jag tar min andra medicin på morgonen och man ska inta den antingen en timme före frukost, eller två timmar efter. Och för mig är det lättast att komma ihåg om morgontabletten ligger bland de andra tabletterna så jag tar alla samtidigt, vilket då innebär att jag bör äta en timme efter. Så idag blev det frukost (Valio blåbärsyoggi med skivad banan och lite müsli och juice att dricka) när jag kommit tillbaka från promenaden. Det är där jag är nu.

Alldeles strax är det dags att ta mig ut på altanen för lite morgonyoga i solen. Det blir samma pass som igår. Det var ett lugnt och skönt pass och bra för rygg, axlar och nacke så jag kör på det ett par gånger. Vakna sakta.

Ha det gott
Lene



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar