söndag 13 maj 2018

Då blir livet så mycket lättare!



Jag vaknar upp i min egen säng. Borta bra men hemma bäst sägs det och det stämmer rätt så bra.
Jag har sovit helt ok inatt men är trött som jag vet inte vad och har hög smärta i kroppen.

Jag ska strax ut på altanen och göra min yoga. Efter det hoppas jag det kommer kännas lite bättre. Idag ska jag bara ta det lugnt. Jag ska ta in det sista från husvagnen men annars blir det en lugn dag på altanen, i solen och njuta.

Min promenad är avverkad och det var fantastiskt skönt väder att gå i. Solen skiner från en klarblå himmel. Det blåser lite grann, men inte alltför mycket. Så härligt. Tyvärr blev det inte särskilt lång runda för jag har sådan smärta i ljumsk/höftpartiet på vänster sida men jag fick gått en liten runda i alla fall. Och jag njöt av varje sekund.

Nu sitter jag och njuter av mitt kaffe och bloggar lite. Vaknar sakta.
Jag tittar ut på altanen och inser hur lyckligt lottad jag är all min smärta till trots.
Kan man bara se förbi det, men ändå erkänna att det finns där. Göra det bästa av det man har och det man kan göra, då blir livet så mycket lättare. Jag är tacksam.

Nu blir det altanen och en stunds härlig yoga.

Ha det gott
Lene

1 kommentar:

  1. Helt rätt inställning! Men inte är det lätt att vara så klok varje dag, hela tiden...

    SvaraRadera