söndag 8 april 2018

Jag var "tvungen"!



Söndag och jag vaknar tidigare än jag först tänkt. Ligger kvar i sängen en stund men känner sedan att jag måste upp och ta mina tabletter. När jag kommer upp ser jag att det är fantastiskt fint väder.

Och vilken skön promenad det blev. Jag var "tvungen" att gå en lite längre runda än jag brukar. Kände att det var bara tvunget när det är så fantastiskt fint väder.
Solen skiner, det är +7 grader (klockan 7.30 på morgonen), vindstilla. Då bara måste jag vara ute lite till. Idag blir det nog att tillbringa lite tid i trädgården. Dock inte pulandes med allt som måste fixas, för det klarar jag inte men bara vara ute och njuta av det fantastiska vädret.

Igår var vi som sagt på kalas (Elin hade kalas för hon har fyllt 14) och vi blev bjudna på oerhört god middag. Köttet var så mört så det var knappt sant, det var långkokat i vaccumpåse, till det serverades potatiskaka, ugnsrostade rotfrukter och pepparsås. Supergott.





Men nu är det söndag och när det gäller mat idag har jag inte en susning än så länge vad vi ska äta. Men det kommer nog till mig så småningom.
Jag funderar skarpt på att sätta igång en maskin tvätt och sedan hänga ut den. Premiär liksom.
Mm så kanske det blir.

Ha det gott
Lene



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar