måndag 26 februari 2018

Ny vecka och njuta av levande ljus!



-7 grader ute och solen verkar komma fram. Det blir en fin dag denna måndag.
Jag har ännu inte varit ute och promenerat men det kommer snart kan du vara så säker på. Jag ska dricka mitt kaffe först och njuta av lite levande ljus tänkte jag.
När jag nu tittar ut genom fönstret så ser jag att det börjat blåsa en hel del. -7 grader blir helt plötsligt till -20 grader. Brrr det är kallt idag.

Då var det måndag igen. Ny vecka och nya möjligheter så let's rock!!
För mig ser denna veckan ut som följer...lugn, vila, promenader, övningar, lugn, vila och mer vila.
Jadå..hur ser din vecka ut?

Idag fyller svärmor Anki år. Jag säger stort Grattis och hoppas du får en fin födelsedag.

Jag har kommit till andra halvan (steg 2) av kursen på Mindfulness och det går bra tycker jag. Jag flyger iväg i mina tankar en del ibland men det är ok det med. Jag har inga problem att hitta tillbaka till andningen så jag lär mig. Det går bättre och bättre. Nu ska jag tydligen lära mig att "stanna upp". Jag lyssnade på introduktionen för steg 2 igår kväll så vi får se hur det ser ut när jag gör nästa övning. Spännande är det i alla fall.

Ha det gott
Lene



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar