onsdag 7 februari 2018

Min melodi!



Då var det onsdag, lillördag eller vad man vill kalla det. Mitt i veckan liksom. Det lackar mot helg.
Jag har som jag berättat tidigare inte något alls uppskrivet i kalendern så det blir en dag som jag tar som den kommer. Det enda "måste" jag har är att jag ska ringa några samtal. Inget mer.
Skönt för idag är jag trött och har ont. Vila är min melodi.

Jag har inte varit ute och promenerat än. Sitter just nu med mitt morgonkaffe och kollar i min kalender, försöker planera lite framöver.
Det är -6,8 grader ute och vindstilla. Det ser ut som det kommer bli en fin dag och det hoppas jag verkligen på. Då kanske jag kommer ut en liten runda i eftermiddag också.

Igår åt vi en god laxrätt som jag hittade på själv. Tog liksom vad vi hade hemma.
Lax i ugnen med pressad potatis till. Jag lade laxfiléer i en form. kryddade med salt och peppar. Rörde ihop en sås på lite crème fraîche, grädde, lite dill, dijonsenap, salt och peppar. Hällde det över laxbitarna, sedan lade jag på körsbärstomater och sist men inte minst riven parmesan överst. In i ugnen på ca 180 grader tills det får fin färg och laxen är färdig. Koka potatis och pressa det. Färdigt! Supergott och mättande.

Ha det gott
Lene




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar