lördag 9 december 2017

Pensionärsvarning!



Efter en härlig dag igår bråkar kroppen rejält med mig. En morgonpromenad var tvungen.
Blåsig och lite småkall njöt jag i fulla drag. Det var så skönt att promenera. Jag gick en lite längre runda än jag först tänkt mig.




Lördag och vad händer här hemma då?
Först och främst är det Melodikrysset som ska lyssnas på och lösas. Ja jag vet, det är pensionärsvarning på det men jag är ju halvt pensionär ändå så det är väl ok?!
Kaffet är redan på intågande så det är klart. När vi löst krysset ska vi bara ta det lugnt fram tills vi ska  köra till Ludwig och Williams kalas. Det ska bli så kul. Jag har dock inte packat in deras presenter än så det måste göras.

När vi kommer hem ikväll ska vi bara ta det lugnt. Inget anat är bestämt så det ska bli skönt att bara softa i soffan.

Förresten jag måste ju berätta om den goda middagen igår. När de kom bjöd vi på varm brietårta med cashew- & pistagenötter ringlad med flytande honung över. Så himla gott.
Till middagen blev det Kreolsk söndagsgryta (en fredag,  jag vet) och den blev riktigt mumsig. Till kaffet blev det bara vaniljglass med chokladsås eller saltlakritssås.

Ha det gott
Lene





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar