torsdag 14 januari 2016

Se det snöar!

-3,5 grader och snö. Det snöar!
Men vet du vad? Jag tycker egentligen att det kunde vara så. När snön kommer vid den här tiden kan det nästan lika bra vara så. Inte sagt att jag inte gillar det för det gör jag. Jag älskar snön och vintern men det kommer lite sent. Jag tror i och för sig att det är något vi måste vänja oss vid.

En sak jag retar mig på är att det inte plogas/saltas i vår gata. Det är verkligen snorhalt och nu när det snöar så lägger sig snön som ett täcke ovanpå känns det inte alls betryggande.  Jag hoppas verkligen att de saltar under dagen. Igår gjorde de inte någonting. Ett tjockare täcke av is ligger så fint på gatan så. Usch...

Jobb i eftermiddag står på mitt schema. Eventuellt ska chefen och jag köra iväg och hämta ett litet skåp till gymmet. Annars är det inte mycket planerat.

Ha det gott
Lene











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar