söndag 26 juli 2015

Frukosttips!

Jag såg på Facebook att någon lagt ut ett recept på kokospannkakor.
DET ska jag testa till frukost tänkte jag. Sagt och gjort jag tillagade dessa kokospannkakor. Mycket lätta att göra. Jag fick tre lite tjockare småpannkakor, men enligt receptet jag publicerar här nedan så ska det räcka till 6 pannkakor så då får  man nog göra de lite tunnare än jag gjort.
Men gott blev det serverat med lite, lite steviaströ, vaniljkvarg och nyplockade svarta vinbär från trädgården. Mumma!
Här kommer receptet:

Kokospannkakor

Blir ca 6 st pannkakor (2 portioner)
Ingredienser
– 2msk kokosolja
– 0,5 dl vatten
– 2 msk kokosmjöl
– Vaniljpulver (efter smak)
– Salt (efter smak)
– Kardemumma (efter smak)
– 1 krm bikarbonat
– 3 ägg
Gör så här
1. Rör ihopa ägg, salt, vaniljpuler, kokosolja, bikarbonat och vatten.
2. Blanda i kokosmjölet och rör ihop. Det gör ingenting om det är lite klumpar kvar i smeten.
3. Smält smör/ghee eller kokosolja i en stekpanna och grädda pannkakorna på låg värme i stekpannan.
Ha det gott
Lene





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar