lördag 16 maj 2015

Ibland måste man tvinga sig själv!

Jag vaknade vid 04.15 imorse, gick upp på toaletten och lade mig sedan för att sova igen, men kunde för mitt liv inte somna om förrän någon timme senare. Jag fick min förklaring några timmar därefter.
Svärsonen M ringde och informerade att Em åkt in på akuten inatt. Hon har haft sprängande huvudvärk som satt sig på synen och hela högra sidan. Hon har nyss haft en kraftig nackspärr och de vet inte om det är det som är orsaken till huvudvärken. De ska röntga henne för att se så det inte är en blödning. Eventuellt även ta ryggmärgsprov för att utesluta hjärnhinneinflammation.
Min stackars lilla dotter. Mitt hjärta värker för dig. Jag hoppas du är hemma snart igen. Älskar dig massor.
Men där var min förklaring. Jag måste ha "känt" att hon inte mådde bra. Även om vi är 11 mil ifrån varandra så vet vi..

Jag har planerat att köra iväg till gymmet idag och träna lite. Smärtan i ryggen är inte rolig, men jag tänker tvinga mig till gymmet ändå. Jag har inte huvudvärk så "no excuses". Jag får köra ett lättare pass. Det får bli lite cardio och några övningar på pilates- och bosuboll. För träna ska jag. Ibland måste man tvinga sig själv.
Jag gick en lång runda med Zeth efter jag gått upp och det var superskönt även om ryggen smärtar. Man får gå lite saktare bara. Inte mer med det.

Ha det gott
Lene









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar