fredag 22 maj 2015

En dag som denna!

Jag pratade med Em igår och hon berättade att hon inte får komma hem före tisdag. Då ska hon träffa ögonläkaren igen. Hon har försvagad muskulatur i höger sida och kan inte greppa saker ordentligt, hennes syn på höger sida är också påverkad. Men det har inte blivit fler proppar och hjärnan är ju inte skadad vilket jag är så glad för. Nu är det kämpa och positivt tänk för hennes del som gäller. Jag kommer hjälpa henne allt jag kan. Och hon har en man som älskar och stöttar henne så det ska gå bra det här.

När jag gick upp sken solen, men inte nu. Nu är himlen tjock av moln, gråa tråkiga moln. Vi får väl se hur det blir. Tanken är att vi ska grilla ikväll. Hmm..

Morgonrundan med Zeth är avklarad. En längre, riktigt skön runda gick vi. Vi stötte på korna ute på ängen. Det är så härligt när bonden släppt ut dem för då vet man att sommaren inte är långt borta. Men just nu undrar jag om sommaren är så nära. Det känns inte så tycker jag, men det kommer nog. Det får det göra.

Ha det gott
Lene












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar