onsdag 15 april 2015

Middag!

Idag hade jag plan för vad i skulle äta, tack och lov hihi. 
Det blev ugnsomelett Paleostyle. Jag hade ett recept att gå efter men jag gjorde lite fel så det blev inte alls som receptet. Men det blev hur gott som helst ändå. 

Receptet lyder som följer

6 ägg
1 dl osötad mandelmjölk 
(Det var här jag gjorde fel. Jag hade köpt hem mandelmjölk som jag skulle använda men jag tog i mitt förvirrade tillstånd mandelmjöl istället hihi. Men det går jättebra för det blev gott)
1pkt bacon
1 dl cocktailtomater
1 dl machésallad
1/2 lök (jag använde rödlök)
Havssalt
Svartpeppar

Sätt ugnen på 200 grader. Hacka löken. Klipp o stek baconet något med löken (jag stekte inte det utan lade bara ner det som det var). Vispa ägg och mandelmjölk (mandelmjöl i mitt fall) och blanda i bacon och lök. Skiva tomater och riv salladen och blanda ner. Salta och peppra. 
Klä en rund form med bakplåtspapper (jag smorde en ugnssäker form med kokosolja) och häll i blandningen. Ställ in i ugnen ca 20 min. 

Ha det gott
Lene




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar