måndag 5 januari 2015

En vanligt ovanlig dag!

...Som kallas klämdag. Men snart är det "back to normal"
Det är underbart skönt med ledighet, men det är också skönt när det går tillbaka till det normala igen.

Denna dagen har vi tänkt ägna åt att plocka ned saker från hyllan i lilla rummet (Em's gamla rum) för vi ska ändra om där inne. Sad to say så får ju J göra det tyngsta arbetet och jag dirigerar, men det är så det är numera. Inte mycket att orda om. Imorgon hämtar vi en vad vi kallar dagbädd som ska sättas in där. Vi måste ju tänka på att Em med familj kommer ner emellanåt och de behöver då någonstans att sova. Och numera är de ju oftast fyra stycken när de kommer hit, varav två är barn. Så det behövs plats. Det kommer bli så fint så. Bilder kommer i ett senare inlägg.

Denna morgon vaknade jag med en dundrande huvudvärk. Jag som tänkt köra och träna i eftermiddag. Jag hoppas huvudvärken lägger sig något så jag kommer iväg. Förra veckan blev det endast ett pass så jag hoppas det blir några fler denna veckan. Kommer jag inte iväg idag så satsar jag på imorgon.

Ikväll bär det av till bästa Eva och Rickard för lite god mat och underbart sällskap. Det ska bli så trevligt.

Ha det gott
Lene





1 kommentar:

  1. Visst är det så att man behöver plats för övernattning när barn och barnbarn kommer hem. Vi har ju varit bortskämda med flera gästrum och gäststuga på landet, så nu måste vi hitta på något trevligt sätt att få till övernattningsmöjligheter i det här huset.
    Ska bli roligt att se dina bilder! Dagbädd låter ju som en bra lösning.
    Ditt lilla barnbarn är helt bedårande…
    Kram M.E

    SvaraRadera