fredag 30 januari 2015

En härlig dag har börjat!

Fredag.. Vad händer för dig denna fredag? Något spännande på gång?

Idag är jag uppe med tuppen känns det som.
El började 6.45 och jag brukar ju alltid börja min dag när hon ska upp. Jag tar oftast Zeth på morgonrundan när hon går till jobb. Så även denna morgon.
Vilken underbar kickstart på dagen! Upp tidigt, en härlig morgonrunda i ett underbart väder (lite småkallt, vindstilla. Kan det bli bättre?!), nu en kopp kaffe och lite bloggande, läsa några bloggar. Sedan in i duschen för att förbereda mig för några timmar på jobb.

Ikväll bär det av till bästa Ingela och Thomas för lite samkväm. God mat, god dricka och framförallt härligt sällskap. Det ska bli riktigt trevligt eftersom det är ett tag sedan vi träffade dem. Ibland får vi bara inte ihop det och då dröjer det lite mellan gångerna vi träffas. Men vi träffas och det är det som är huvudsaken tycker jag.

Jag måste säga att jag ler fortfarande när jag tänker på att jag tränade igår. Me like!
Det var en sån skön känsla att ställa sig på crosstrainern och trampa igång igen. Men jag ska ta det lugnt och inte gå på för hårt. Inte för att jag tränar hårt, men att komma igång med träningen känns riktigt bra. Det kommer kännas än bättre för min kropp också. Eftersom jag inte tränat sedan den 29 december (promenader ej inräknat) så har det börjat kännas rejält i kroppen. Smärtan ökar ytterligare när jag inte kan träna.

Ha det gott
Lene






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar