tisdag 30 december 2014

Nu är första receptet testat!

Nu har vi provat första middagsreceptet i "Annikas Paleokök" och det var supergott!!
Rätten är Laxfärsbiffar med vitkålssallad.

Vi satt, medan vi åt och diskuterade att man kan göra vitkålssalladen lite "matigare" genom att blanda i t.ex riven morot eller egentligen vad man själv tycker är gott och passar till. Den var (enligt mig) ändå god som den var. Första gången jag går efter ett helt nytt recept brukar jag alltid gå efter vad som står i receptet. När jag däremot gör det andra gången lägger jag ibland till eller tar ifrån.
Detta var ett mycket lätt recept att göra och tog inte alls lång tid.
Och som sagt supergott (dock måste jag påpeka att El inte smakat detta, så vi vet inte om hon gillar det).

Här kommer receptet. Prova gärna själv.


LAXFÄRSBIFFAR
med Vitkålssallad   (4 port)


4 Laxfiléer
2 ägg
havssalt
svartpeppar

Mixa alla ingredienser i en matberedare till en färs.
Klicka ut biffar i en stekpanna och stek i smakfri kokosolja på medelhög värme, ca 2 min på varje sida.

1 vitkålshuvud (jag använde spetskål)
1 msk vitvinsvinäger
1 msk olivolja
havssalt
svartpeppar

Riv vitkålshuvudet
Blanda vinäger, olja, salt och peppar. Häll över den rivna vitkålen och blanda ihop.

Mumsfillibabba!

Ha det gott
Lene








1 kommentar: