onsdag 10 september 2014

Gluten-/laktosfri bananpannkaka till fika!

En riktigt mysig stund med min kära vän med massor prat och skratt och lite gott att äta blev det. Zeth och jag passade på att gå en kisserunda när hon skulle hem.

Jag gjorde bananpannkakor med blåbär och grekisk yoghurt smaksatt med agavesirap och vaniljstång, kaffe att dricka. Så fick jag i mig lite matigt efter att ha tränat. Gott var det i alla fall.
Som jag skrivit i rubriken så är denna både laktos- och glutenfri. Receptet på bananpannkakan får du här nedan. Bon apetit!


Ha det gott
Lene







Godaste bananpannkakan              2 stycken 

1 ekologisk banan
2 ägg
1 krm vaniljpulver (jag tar krossad vaniljstång, eller vaniljsocker beroende på vad jag har hemma)
2 msk mandelmjöl
Smör eller kokosolja att steka i

Lägg alla ingredienser i en mixer och mixa smeten slät. 
Stek pannkakorna på ganska svag värme tills de blivit gyllenbruna.

Tips!
Då de inte "håller ihop" lika starkt som när man gör med vetemjöl, så brukar jag göra dessa pannkakor lite mindre, då det är lättare att vända dem. 

Jag hade som sagt blåbär och grekisk yoghurt smaksatt med vaniljstång och agavesirap till, men du kan ju ta precis vad du vill och tycker är gott. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar