lördag 17 maj 2014

Sommar?!

Lördag morgon..och vilken morgon!
Solen skiner så mycket den bara kan, knappt ett moln på himlen, det blåser knappt någonting och det är 26 grader i köksfönstret (dock i solen men visst är det nice?!). Vilken morgon..
Och vilken dag det kommer att bli. Man blir hur lycklig som helst.

Idag ska J och El  ändra om lite inomhus inför studenten, så alla får plats. Jag kan tyvärr inte hjälpa till med något av detta så de får fixa det själv. Ja jag vet, du tänker är det inte idiotiskt att göra det en sådan här fin dag och jo det är det egentligen, men vi har inte så mycket att välja på. Tiden är inte på vår sida så vi får göra det när vi bestämt att vi ska göra det, oavsett väder. Bara man är effektiv så går det fort. När de är klara har vi sagt att då sätter vi oss på altanen och stannar där resten av dagen. I varje fall tills det är dags att fixa middag.

Senare i eftermiddag kommer Em och M hit. De har inte W med sig idag för han är hos sin mamma, så det är bara de två. M skulle jobba först så de kommer inte förrän sent i eftermiddag och det blir nog lagom att börja grilla då skulle jag tro.

Vi har haft "kosläpp" på ängen bakom vår gata. Bonden släpper ut korna där varje vår och när han gör det innebär det för mig att sommaren har börjat. Så jag säger: välkommen sommaren!  Som jag har längtat efter dig.

Nu ska jag ta mitt kaffe och gå ut på altanen och sätta mig en stund innan familjen vaknar.

Ha det gott
Lene









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar