tisdag 20 maj 2014

Fint?!

Jag satt precis och funderade på om det skulle bli fint väder idag eller inte. När jag var ute med Zeth på morgonrundan för en stund sedan var det väldigt dimmigt, men solen gjorde sina försök att titta fram.
När jag nu blickar ut genom fönstret så ser jag att solen verkligen tittar fram! Är det inte underbart så säg?!   Det ska bli uppåt 20 grader idag säger de som vet. Härligt!

Delar av dagen kommer jag ägna åt att köra ärenden. Jag måste bl.a in till banken och lämna ett papper som ska vara inlämnat idag. Jag ska på apoteket..ja du vet sådana smågrejor som måste göras.
Därefter måste jag även rulla lite nötfärs som ska grillas ikväll. Eller rättare sagt det är inte lite färs, det är drygt 4 kg, som vi ska ha till studenten.

För tillfället känner jag mig "trög" och seg i kroppen. Igår när jag tränade kände jag att det var mycket kämpigare än det brukar vara. Smärtan har ökat en del i kroppen de senaste dagarna, så därför är min tanke att jag ska ha en vilodag denna tisdag. Det enda jag ska göra är att ta Zeth på sina rundor. Eventuellt att jag går en lite längre runda i eftermiddag. Vi får se vad jag känner för.
Om inte annat så ska jag (förutsatt att vädret håller i sig) sitta på altanen och ta det lugnt. Kanske med en god bok och en kopp te. Hmm..låter ju mysigt eller hur?!

Ha det gott
Lene









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar