tisdag 25 mars 2014

Inte kul!

Det är inte kul alls. Smärta, smärta, smärta. Konstant smärta.
Ont i huvudet hela tiden...ont i kroppen varje sekund...ont här, ont där. Minnet sviker, orken sviker.
Det är inte kul längre.
MEN.. det är som det är och det är bara att gilla läget lilla gumman. Gör det bästa av det.
Jadå, det försöker jag göra, jag lovar. Jag gör mitt yttersta för att göra det bästa av det. Jag har fått lovord av flera läkare och sjukgymnaster som säger att jag gör precis det jag ska göra och ska fortsätta med det. Men det blir ju inte bättre?! Är det så här jag ska må i kroppen i fortsättningen?
Och alla andra tankar som kommer fram med detta.
Det är inte lätt, men det ska gå. Det har jag gett mig fanken på att det ska.
Jag tränar, vilket gör mig så mycket bättre än hur jag hade mått om jag inte tränat. Jag har visserligen fått göra avkall på väldigt mycket som jag tidigare, innan jag blev sjuk, gjorde utan att tänka på det. Många saker i min vardag har jag fått lägga åt sidan för jag fixar det inte. Men det är så det är. Life goes on! Vissa dagar är lite mörkare i tanken än andra. Men så är det väl för de flesta?!
Nog om detta nu. Det var en liten reflektion..

Tror du det blir fint väder eller regn som de "lovade" på väderprognosen igår? Jag tror skarpt på sol för det är det jag vill ha. Dels för att min tvätt ska torka för den glömde jag ta in igår. Haha typiskt mig. Äsch, den torkar någon gång.
En längre morgonpromenad blev det och Zeth var så glad så. Vilket härligt väder. Lite småkallt, helt vindstilla, krispigt på marken. Och det ser faktiskt ut som om solen skulle kika fram. Nice!
Jag hoppas du får en underbar dag. Det ska jag försöka ha.

Ha det gott
Lene






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar