onsdag 12 februari 2014

Onsdag - Mitt i veckan!

Onsdag - mitt i veckan - lillördag. Kärt barn har många namn. Hur man än säger det så har halva veckan snart passerat.

Idag hade jag tänkt träna lite nätt på gymmet eftersom jag känt mig lite, lite bättre i halsen. Men det blir inget med det eftersom jag vaknade med... Gissa.. mer ont i halsen och en dundrande huvudvärk. Jag väntar till senare idag så kanske jag kan köra och träna innan jag ska hämta El. Hoppas, hoppas.
Blir det inte så (om jag inte känner att halsen blir bättre) får jag göra en lätt hemmaträning istället.

Det är så härligt att gå ut med Zeth på morgonen för nu ser man ju någonting när man går ut. Det är inte becksvart längre. Det ger en känsla av att det faktiskt går på rätt håll, mot ljusare tider. Det gillar vi nog alla tror jag. Som jag sagt tidigare, så gillar jag alla årstider, men vissa små ljuspunkter är helt underbara och det ena är vetskapen av att ljuset är på väg tillbaka. Säga vad man vill men vintern är lång. Och januari/februari är dryga månader. Sedan i mars börjar man mer och mer märkbart anta våren titta fram. Jag längtar!
Igår när jag var ute på eftermiddagsrundan med Zeth så upptäckte jag än fler snödroppar som kommit upp och det gör mig riktigt glad. Det är också ett sådant litet tecken som förgyller.


Ha det gott
Lene




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar