lördag 15 februari 2014

Det är frågan!

Träna?! Inte träna?!
Det är det som är frågan. Det blir inte just nu i alla fall, för jag måste få ned huvudvärken som jag vaknade med. Men kanske lite senare. Jag fick i vilket fall som ok från läkaren igår att prova träna väldigt nätt eftersom det inte syns något tecken på infektion i min hals.
En  skön runda med Zeth trodde jag kanske skulle hjälpa på huvudvärken men det blev inte så. Det var en skön runda men oerhört blåsig. Jag har hört halva natten hur vinden blåser runt knutarna. Rätt skönt att man är inomhus då.

Gårdagskvällen blev hur mysig som helst. Härligt sällskap. En lite pojke på två år med mycket, mycket energi. Han kämpade verkligen mot tröttheten på slutet.
Superfint dukat, massor med tända ljus. Hur mysigt som helst. Mycket god mat. Vi åt så vi höll på att spricka. Snittad kycklingfilé med parmesan och persilja i, pressad potatis och sallad. En pepparsås och en rödvinsås. Smarrig mat som Em pojkvän Ma lagat. Till kaffet fick vi hemmagjord björnbärspaj med vaniljsås som Em gjort. Mumsfillibabba. Det var så gott alltihop. Det var nästan matkoma när vi körde hemåt.
Stackars El fick vara själv hela kvällen (vi tog med oss Zeth), men det fanns inte mycket annat att göra. Hon var dock piggare när vi kom hem. Febern hade nog lagt sig lite.

Idag är det nya äventyr som gäller. Ikväll ska vi hem till bästa Eva och Rickard. Lite gott snack, god mat, trevligt sällskap. Mysigt det med. Vilken helg va?!

Ha det gott
Lene





Em & Ma hade dukat så fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar