måndag 13 januari 2014

Träning..check!

Vilken underbart vacker himmel det var när jag körde El in till skolan imorse. Jag blir så glad av ett sådant välkomnande på dagen.
Nu är jag vilket fall som hemkommen efter en härlig träning på gymmet.
Idag blev det knappt 14 minuter på crosstrainern med olika motstånd som uppvärmning.
En del situps (med fokus på att stärka de inre, små magmusklerna men även tajta till de "vanliga") både med och utan pilatesboll. Gummibandsövningar som hjälper rygg och skuldror.
Både övning där jag hänger gummibandet högre än min egen längd och drar det nedåt, stående med lite lätt böjda knän, rak i ryggen tittandes rakt fram (tänk dig att du har ett snöre som går från ovan dig rakt ner längs bakhuvud, nacke, rygg, ner i golvet).
Även där du har gummibandet i höjd med slutet av revbenen och drar det mot dig (ungefär som du ror stående). Jag står i ställning om du kan tänka dig att man tar ett steg framåt. Ett ben lite böjt en bit framför det andra. Så gör jag 10x3 på varje övning och varje ben i andra övningen.
Idag gjorde jag även plankan (vanliga), håller in naveln mot ryggraden och  sakta räknar till 60.
Benböj ner i 90 grader med pilatesbollen mellan ryggen och väggen, samt 10x3 fristående knäböj.
Det är alltid roligare när man kan variera övningarna så man inte kör samma alltid. Det blir tråkigt till slut.

När jag kom hem tog jag Zeth på en liten runda (han fick en runda vid 7 imorse, så det blev bara en liten).
In och plocka upp alla svettiga kläder ur väskan, därefter lite mat i magen. Fullkornsbröd med skinka, ett kokt ägg och kaffe. Nu kallar duschen jättehögt på mig. Bäst jag skyndar mig hihi


Ha det gott
Lene







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar