onsdag 6 november 2013

Trött!

Oj vad jag känner mig trött idag.
Vaknade med ont i huvudet, ont i kroppen..men det blir bra ändå. Det blir ju så bra som man gör det, eller hur?!

Morgonrundan med Zeth är avklarad i ett underbart väder. Det är superskönt ute. Kallt (fruset på bilrutorna) men helt vindstilla.Vilken dag!
Nu sitter jag och dricker mitt morgonkaffe och väntar på att klockan ska bli 8.00, så jag kan ringa vårdcentralen (VC) och boka tid till min läkare.

Mötet hos sjukgymnasten på smärtteamet igår, gick bra. Jag fick lite övningar med pilatesboll jag ska prova som gynnar min andning. Hon sa att eftersom min smärta är så pass hög nu, så ska vi inte koncentrera oss på den utan på andningen. Dom är faktiskt väldigt bra där. Jag får massor av tips på olika övningar (vissa övningar får jag väldigt ont av måste jag tillägga. Men dom är säkert bra i längden. Förutsatt att smärtan är på "normal" nivå), andningsövningar, övningar för hållningen..massor. Det känns rätt betryggande att jag ska fortsätta gå dit. Att dom inte är villiga att släppa mig riktigt än.

Det blev inte direkt någon promenad igår, så jag får se om jag inte tar den idag istället. Känns nästan som det skulle vara en bra idé. Och sen lite hemmaträning på det. Men träningen är jag lite osäker på för eventuellt ska El och jag iväg och träna ikväll. Nåja, vi får se.

Ha det gott
Lene



1 kommentar:

  1. Hej min vän.
    Tack för att du saknat mig :)
    Jag har saknat allt... mina bloggvänner, gemenskapen här inne... ja allt.. men tiden har verkligen inte funnits... Men hoppas på nån mer minut över nu inför advent o allt :))
    Stor kram till dig
    Jessica

    SvaraRadera