tisdag 5 november 2013

Envis som synden!

När man har smärta hela tiden, så tar det på en. Det tar på kroppen, det tar på sinnet,  humöret, ja allting.
Vissa dagar tänker jag; Vad jag har gjort för ont för att ha det så här?!
 Jodå, jag har också mina downs. Men som tur är så är dom flesta dagar ups för mig. Jag har så mycket jävlaranamma i mig och även om jag vet att jag inte får bort smärtan helt och att det går upp och ner, så är jag bestämd på att hålla den i så hårt schack jag kan. Ibland rymmer den rackaren och beger sig ut i kroppen och lever djävul med mig men då blir jag förbannad. Dock måste jag erkänna att det är gånger när jag blir ledsen..riktigt ledsen. Men den ledsamheten ger mig styrka att fortsätta kämpa.

Jag tränar normalt sett 3 gånger i veckan som det är nu och det tänker jag fortsätta med.
Jag var på smärtteamet igår och egentligen skulle vi som läkaren sade "knyta ihop påsen" men det gjorde vi inte. Hon ville inte släppa mig riktigt än, utan hon ska gå vidare och se om det finns annat hon kan göra för mig. Bl.a ska hon se om det finns "lugnare" träning också. Typ Qigong yoga mm som är långsam i rörelserna. Lugna. Det blir bra!
Jag provade Qigong i våras (gick endast en gång), men som jag jobbar är det svårt att gå där jag gick eftersom det bara är en gång i veckan kl 11.30 på dagen och då jobbar oftast jag. Är jag posterad på ett ställe kan jag inte bara säga att jag ska gå iväg, men vi får se hur det ordnar sig. För det gör det. Det vet jag.
Min smärta är på rätt hög nivå just nu (den är väldigt envis och bråkar mycket med mig, men vet du..jag är mer envis än så!) men jag ska nog få den att backa till en acceptabel nivå. Det tar sin tid bara.
Nog om detta nu.

Morgonpromenaden med Zeth var underbar.
 Blåsigt? visst, men härligt! Man tar ju på sig för det väder det är, eller hur?!
Eftersom jag tränade igår, kommer jag inte att träna idag, men en promenad i detta fina vädret (blåsten till trots. Solen skiner ju!) skadar väl inte tycker jag.

Ha det gott
Lene


En härlig himmel. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar