fredag 1 november 2013

Ananaspaj!

Jag måste passa på att berätta för dig om ett recept på ananaspaj, jag hittade hos Mitt underbara... genom Karins Bloggiblogg. Jag bakade den igår och den är underbart god. Väldigt enkel att göra också. Så jag tänkte att jag ska dela med mig av recept nedan.

Ha det gott
Lene







Ananaspaj

Pajbotten

150 g smör
3 dl mjöl
1 dl socker
1 tsk bakpulver

Fyllning

1 brk krossad ananas
2 dl creme fraiche
1 dl socker
2 msk vaniljsocker
1 ägg

Häll ananasen i en sil så vätskan försvinner. Smält smör i en kastrull och blanda i de övriga ingredienserna till pajbotten. Blanda väl. Tryck ut i en pajform.
Blanda alla ingredienser till fyllningen och häll i formen.
Grädda ca 30 min på 175 grader. 
Servera med lättvispad grädde (jag tog Turkisk yoghurt med lite vaniljsocker blandat i)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar