tisdag 14 maj 2013

Träning!

Snart är det dags att bege mig till min underbara sjukgymnast för lite träning.
Och som jag ska träna! Jisses, jag känner att jag måste få ut vad jag har i kroppen.
Crosstrainern ska få jobba idag. Jag brukar alltid värma upp med crosstrainer. Det är en mild sorts uppvärmning säger sjukgymnasten. Plus att den ger mig kondition under tiden. Den är mildare mot ryggen än vad löpbandet är säger hon och det får jag nog hålla med om. Tidigare cyklade jag på motionscykel, men jag känner nog att detta ger mig mer.
Därefter är det en del övningar på maskiner som jag utför. En del övningar där jag har en pilatesboll till hands. Vi tränar mycket med att stärka mina inre magmuskler. De som sitter nära ryggraden. Inte de muskler som blir ett "sixpack". Haha..de lär jag säkert aldrig se..men man vet ju aldrig. Hihi...kul det var.
Nåja, nu har jag ätit frukost; Valio Slät yoghur med rabarber smak (supergod!) med lite solrosfrön och hasselnötter i, ett glas juice så nu är jag fit for fight inför träningen.
Nu kör vi!!

Ha det gott
Lene


Underbar är naturen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar