söndag 19 maj 2013

Grått!

Jag vaknade till en mullrande himmel. 
Någon som inte är så glad idag?
Nåja, det var bara att masa sig upp och ta en runda med Zeth. Det var lika skönt dom alltid, regn till trots. Det mullrade ett par gånger under tiden jag var ute men det stör inte mig. Däremot stör det Zeth. Han är sjukt rädd för allt som smäller och mullrar. Han hade bråttom kan jag tala om. Kissa, kissa, skynda hem. 
Nu sitter jag inne med mitt morgonkaffe och lyssnar på regnet. Rätt mysigt det med. 
Det får bli lugn och vila några timmar. Det gör inte så mycket för jag känner av min rygg en hel del idag. Då är vila och lugn bra. 

Ha det gott
Lene


3 kommentarer:

  1. Samma känsla här vår lilla Tippen avskyr också allt som smäller. Jag har precis fått ut henne att kissa sedan var de snabbt in igen. Det är ett gissel med allt som smäller. Låter som en bra idé att vila när man behöver det. Försök att njut av vilan . Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Här har regnet öst ner ett par timmar och sekatören fick läggas åt sidan och strykjärnet fick komma fram i stället. Det där med att smällar kan vara något farligt har inte hundarna här kommit på, men visst reagerar de när det smäller, men mest med nyfikenhet! Hoppas de fortsätter att ha den inställningen, men räcker ju att man är någonstans och det kommer en smällare för nära så blir de rädda. Vår Golden Retriever som vi hade förut var livrädd för åskan och satt och skakade under bordet som ett asplöv! Det var riktigt synd om honom!
    Hoppas du njuter av dagen och vilar din rygg!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  3. Likadant hos oss idag !! Men det är bra med omväxling. Nu kan man ha en skön inomhusdag istället.
    Kram Eva

    SvaraRadera