fredag 10 augusti 2018

Njuta av morgonen!



Fredag, fredag, wiiiiii.
Godmorgon denna blåsiga fredag morgon. Ja jisses vad det åskade inatt. Herregud, jag trodde nästan det var rakt ovanför oss. Det blixtrade i stort sett hela tiden. Och gud vad regnade.
Jörgen gick upp och ut på altanen för att ta ner parasollen och plocka undan handdukar mm. Åskan höll inte på så jättelänge, men det regnade en bra stund. När åskan dragit förbi kunde jag somna om, men det tog tydligen längre tid innan Jörgen somnade.

Jag vaknade med huvudvärk. Jag tror det är minst femte dagen jag har huvudvärk. Jag känner att det inte är "vanlig" huvudvärk utan det är fibromyalgin som spökar. Så det är bara att härda ut tills det lägger sig.

Snart är det dags att promenera men först ska jag dricka mitt kaffe och njuta av morgonen en stund. Jag sitter och lyssnar på vinden som viner utanför. Funderar på om jag ska ta en hoodie på mig när jag gåt ut. Det blir nog bara en mindre runda för det ser ut som det kommer ett bös till (bös=regnskur).

Jag har ett "måste" idag och det är att jag ska köra och handla. När Jörgen slutar ska han köra hem till Emelie och Marcus och hämta Ludwig för vi ska ha lilleman i helgen. Det ska bli så mysigt.
Det kommer bli mycket bus här hemma hela helgen. Med två små busfrön i huset kan det inte bli annat.

Ha det gott
Lene

1 kommentar:

  1. Jobbigt med huvudvärken .. hoppas det lägger sig något snart<3
    Ha en mysig fredag och helg med barnbarnen :)

    Här har det åskat och regnet har öst ner nu på morgonen, så kunde visst inte gå ut på min PW när jag ville .. ;) *ler*

    Men hoppas det lättar snart ;)

    Ha en härlig fredag med barnen :)

    Kramar

    SvaraRadera