torsdag 19 juli 2018

Det kommer snart!



Min härliga morgonpromenad är avklarad och idag gick jag en annan runda. Lite skönt att byta emellanåt tycker jag. Inte för att jag går samma runda varje morgon men det blir gärna lite slentrian ibland. Så nu var jag busig och tog helt andra hållet.

Jag gick där och tänkte är det verkligen dags redan?
Rönnbären är redan klara. Är det dags redan? Eller är det värmen som gjort att de är klara tidigare? Eller är jag bara snurrig? Jag har för mig att rönnbären brukar se ut så här i typ augusti. Alltså en månad tidigare än normalt. Det måste vara värmen som gör det.


Igår när Jörgen och jag körde in till stan och skulle handla så körde vi förbi ett majsfält och jisses vad smått det är. Inte alls lika högt som majsfälten brukar vara. Det däremot är värmen som gör det. Likaså att fälten med vete och andra sädesslag är glesare och stråna är kortare. Jag gissar att en hel del av våra matvaror kommer öka i pris i höst pga brist på råvaror.

Jag har ännu inte gjort min morgonyoga men det kommer snart. Jag sitter just nu och avnjuter mitt kaffe. Tittar ut genom fönstret och konstaterar att det inte är sol utan rätt så molnigt, men inget regn. Plus att det blåser. Men jag går ut på altanen och sätter mig och gör min yoga ändå.
Idag blir en bra dag.

Ha det gott
Lene


3 kommentarer:

  1. Känner igen det där med att rundan kan bli slentrian ;)
    Ja det är verkligen varmt, vi skulle behöva lite regn här nu-så himla torrt här.
    Jag gillar värmen själv men blir tufft för djur och natur.

    Sv: Aha du menar så, då förstår jag :)
    Jag är så himla glad att jag kan träna som jag gör trots kroppen :)

    Skönt med promenad och yoga! :)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Men oj, att det redan kommit rönnbär? Kram

    SvaraRadera
  3. Tur att du har poolen att svalka dig i, eller har ni inte lika varmt längre? Här i Stockholm minns jag inte när vi senast hade en dag med under 30 grader!!

    SvaraRadera