fredag 11 maj 2018

Thor slog med hammaren!



Vi har sovit i husvagnen inatt och jisses vilket åskväder det var under en timmes tid. Thor slog verkligen med hammaren. Det började så smått regna först och sedan kom åskan och blixtrarna. Men jag måste säga att jag tyckte det var riktigt mysigt. Vi låg i sängen och lyssnade och pratade lite. Japp vi var vakna båda två fastän klockan var 2.30 på natten. Det gick liksom inte att undvika att vakna för det smattrade på taket av regnet och det dundrade från åskan. Jättemysigt. Jag har aldrig varit rädd för åska. Jag har tvärtom tyckt det har varit jättemysigt. Både min syster och jag satt, när vi var små, hos mormor och morfar i deras ena soffa när det åskade och blixtrade och bara njöt och var helt hänförda.

Idag bär det av mot Ullareds Camping när vi känner oss klara här. Men än så länge är inte familjen vakna så vi sitter och myser i husvagnen, dricker vårt kaffe och bara njuter.
Jag har varit ute och promenerat en runda i byn och det var verkligen välbehövligt kan jag berätta. Kroppen berättar för mig att allt inte är helt ok. Men det rättar till sig, det lovar jag min fina kropp.

Ha det gott
Lene

1 kommentar:

  1. Fy, vad jag ogillar åska! Fast är man på en trygg plats så är det ju inget farligt... Mysig minisemester ni har!

    SvaraRadera