torsdag 3 maj 2018

Falsk ostkaka!



En tidig lunch blev det. denna torsdag
Jag bjöd mig själv på kesokaka, men jag kallar den "falsk ostkaka". Den är supergod och påminner jättemycket om ostkaka. Receptet kommer här om du är intresserad.

Sätt ugnen på 200 grader.

Vispa ihop 3 ägg lätt med en gaffel.
Tillsätt 1/2 tsk vaniljpulver, 400 g keso (i denna använde jag lite drygt 300g) och 25 hackade mandlar. Jag brukar hacka dem rätt så mycket för jag tycker inte om för stora bitar i. Blanda allt till en smet. Smörj en lagom stor form, häll i smeten. In i ugnen ca 20 minuter eller tills den fått färg och är fast i konsistensen.

Idag serverade jag jordgubbs- och hallonsylt tillsammans med grekisk yoghurt blandat med vaniljextrakt och flytande honung. Mums vad gott det blev.

Ha det gott
Lene



1 kommentar:

  1. Så gott med ostkaka :)
    Det var länge sen jag åt ;)

    Sv: Ja det är så viktigt med ett bra nätverk runt sig! bra vänner och eller familj som kan stödja & hjälpa :)

    Ha en fin kväll :)<3

    SvaraRadera