måndag 23 april 2018

Jag är grym!



Ibland känner jag mig jäkligt grym! Och det är jag också...ibland.

Idag har varit en sådan dag.
Jag har hållit på med ett litet delikat problem med en USB-sticka som vi skulle ladda över en uppgradering till Europa kartan i bilens navigering. Och det skulle vara så himla lätt. Men nej inte för denna kvinnan. Det bara kryddade mest hela tiden tycker jag. Jag laddade ner uppgifterna (kartorna) på usbminnet men det hände inte skit när jag sedan stoppade stickan i usbuttaget i bilen. Något måste vara fel. Så vi köpte ett nytt USBminne för vi tänkte att det var nog fel på det första vi hade. Nähä, inte det heller. Jag ringer, för andra gången till Sensus Navigation som har hand om detta och de säger att jag kanske ska testa att formatera om USB't. Jaha hur gör jag det då? "Du klickar bara på den här datorn och går in där". Men vännen, jag har en Mac. "Jaha...ja det är jag inte så duktig på, så det kan jag inte hjälpa dig med". Han kollar på internet och säger att jag ska in på verktyg. Hmmm inget som heter direkt verktyg. Nåja jag får väl leta själv då. Sagt och gjort, Lene letar.

Jag googlar på "formatera usb på mac" och hittar något som verkar förståeligt. Jodå, jag kommer halvvägs. Jag kommer så långt att jag raderat för att kunna formatera USB't, men sedan då?
Jaja, jag får väl sitta och klura för mig själv. Och det gjorde jag.
När jag sedan trodde att jag fixat det, så testade jag att ladda ner det jag ska uppgradera direkt på USB minnet isf på hårddisken som killen sa förra veckan jag pratade med. Det verkade som det fungerade. Nu skulle det bara fungera i bilen också. Jörgen kom hem om efter han varit ute och kört och det var väl tur, för det var precis innan den laddat klart. Vi gick ut i bilen och kollade om det fungerade innan han skulle köra igen. Och vet du vad... Det fungerade!!! Den uppgraderade och allt såg ut som det skulle. Yeeaaahhh!! Pi fan vad jag är grym!!

Så skönt när jag kan vila kroppen och fixa det på samma gång. Men det tog musten ur mig sån jag fick vila helt och hållet när jag väl var klar. Nu är det gjort iaf och det är jag glad för.

Ha det gott
Lene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar