fredag 30 december 2016

Jag fattar det inte!


Det har varit kallt inatt. Och det är helt underbart nu på morgonen. Det blev en lite kortare runda för jag låg kvar lite för länge i värmen i sängen. Men den blev av i alla fall och det är huvudsaken.


Guuuud vad jag längtar tills jag kan börja träna igen. Du anar inte. Det kliar i kroppen av att komma igång. Det tar jag som ett gott tecken. Min kropp behöver verkligen komma igång igen. Smärtan är inte på en bra nivå just nu och huvudvärken har inte gett med sig. Men det går ändå. Jag ligger inte däckad vilket är skönt.

Jag fick en tanke när jag var ute och gick.. I dessa tider (alltid kring jul och nyår) är det ju mycket med vinterkräksjukan och influensa. Hur kommer det sig? Jag menar, hur kommer det sig att det dyker upp just nu.. vid denna tiden på året? Vad är det som gör att bacillerna triggas igång just vid juletid? En som är sköterska kan nog svara på det skulle jag tro, men jag fattar inte det.

Ha det gott
Lene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar