lördag 30 juli 2016

Det är underbart, eller hur?!

Ja men det var ju mysigt. Jag vaknade, låg kvar en stund. Efter en stund tänkte jag att nej, nu får jag kanske ta Zeth på en runda. Kommer ut och ser att det är rätt molnigt och mörkt på sina ställen, men på andra ställen ser man himlen bryta igenom. Börjar gå och det är jätteskönt ute. Inte kallt eller något sådant men regnet hänger liksom över en. Och på vägen hem händer det. Jag hör en bra bit från där vi går att det regnar på fälten. Jag börjar så smått skynda på stegen och när jag kommer i gatan öppnar himlen sig. Ibland ska man ha tur. Jag blev inte så värst blöt. Störtregn i knappt fem minuter och nu är solen på väg att bryta igenom. Vilket underbart väder, eller hur?!

Inatt kommer min älskling hem och under dagen ska jag städa av lite här hemma och El och jag ska äta en god middag ikväll och mysa sista kvällen. J hör av sig inatt när han kommer hem och då kör jag ner till scoutlokalen och hämtar honom. Jag tycker inte han ska gå hela vägen hem (typ genom hela byn) med den packningen mitt i natten, så jag hämtar honom.
Men än så länge är det bara lördag morgon och jag sitter med mitt morgonkaffe och njuter av början av denna dagen.

Ha det gott
Lene




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar