måndag 6 juni 2016

Söndag?!

Måndag..ny vecka och nya utmaningar som jag brukar säga.
Men ändå känns det som söndag. Det är ju den 6 juni vilket innebär Sveriges Nationaldag och det innebär röd dag numera, vilket i sin tur innebär...ledigt!


Bild lånad från Google

Så vad gör man på en ledig dag?
Här hemma ska det förberedas för visning, så det blir till att plocka undan och torka av, dammsuga, vi ska klippa gräset. J är ju också ledig så vi är två som fixar och donar. Det kommer gå snabbt sedan kan vi slappa resten av dagen om vi vill.

Det blir inte tal om att bada för min del idag i alla fall. Så fint väder är det inte. Det är molnigt, blåsigt och det lilla solen tittat fram är inget att sätta sig och sola för, eller ens fundera på att bada.
Men det var skönt att gå morgonrundan med Zeth ändå. Jag fick, för första gången på säkert över en vecka, ta på mig en hoodie när jag gick ut. Inte för att det är kallt för det är det inte, men annars hade jag nog frusit ändå.

Träningsfri dag för mig idag. Det fick räcka med träningen igår. Jag kör kanske någonting lätt imorgon. Jag får se.

Ha det gott
Lene




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar