lördag 25 juni 2016

Midsommardag!

Då var midsommarafton över och det har varit en jättemysig och lugn midsommar för min del.
Vi hade det supermysigt igår. Tog det lugnt hela dagen, åt sillunch och sedan grillade vi lite senare. Pratade, tittade lite på tv, slappade, badade. Det var så lugnt och skönt. Precis vad jag behövde.




Vid midnatt kom åskan och regnet och ja jisses vad det regnade. Vilken skyfall. Men vad gjorde väl det när vi var inomhus? Zeth var dock inte så glad. Han låg först klistrad under soffan och sedan när det lugnade sig gick han rakt in och lade sig under sängen. Stackaren.

Men idag är en ny dag. Det är varmt, riktigt varmt. Och kvavt. Åskan hörs emellanåt men solen skiner för fullt. Det är underligt väder tycker jag. Men så länge det regnar och åskar som mest under natten ska man väl vara lite glad.

Promenaden med Zeth nu på morgonen var åskfri i alla fall och det är jag glad för, annars hade Zeth fått bråttom hem. Men nu gick vi som vi skulle.

Idag ska vi köra till mamma och pappa och hälsa på. Vi kör inom och hämtar upp El sedan bär det av mot Broby över dagen. Så får vi se hur värdet är där.

Ha det gott
Lene





1 kommentar:

  1. Hoppas du har en fin midsommarhelg min fina bloggvän!
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera