onsdag 29 juni 2016

Lugna starter!

Jag vaknar när J går upp för att köra till jobb. Bestämmer mig för att ligga kvar en stund till.
Idag har jag inga måsten så det är ingen brådska upp. Jag går upp strax efter 8 för att upptäcka att det är en mulen dag. Mulen och blåsig. Det kan ju i och för sig ändras men de har ju sagt att det ska regna idag. Jag får hålla koll på det där för jag har tvätt hängande ute och då ska den in.

De enda "måste" jag har idag är att jag ska handla lite, plus att jag ska jobba. Ingenting annat.
Några telefonsamtal ska jag ringa, men det är ju inget att hänga upp sig på.
Så det blir en lugn och fin dag. Skönt..

Igår när jag tränade hade jag på mig ett nytt träningslinne och nya tights. I love it! Supersköna båda två och ett riktigt kap.




Morgonprommisen med Zeth är avklarad och det var skönt att få röra på döfläsket. Komma igång med kroppen lite. Som sagt det blåser lite men det är superskönt ändå tycker jag.
De senaste veckorna har jag märkt att jag är "svårstartad" på morgonen. Kroppen har högre smärta på natten och morgonen/förmiddagen. Det är en himla tur och enormt skönt att jag inte jobbar förmiddagar så jag kan ta det lugnt och komma igång sakta men säkert på förmiddagen. Även om jag går upp tidigt varje morgon så tar jag det bara lugnt och låter kroppen komma lite i fas. Det behövs.

Ha det gott
Lene







1 kommentar:

  1. Skönt att kunna ta det lugnt och lite följa kroppens rytm. Samtidigt är det trist att ha en kropp som bestämmer, i know:(.

    SvaraRadera