lördag 21 maj 2016

En "sneakpeak"!

Denna underbara lördag morgon fick jag faktiskt lite sovmorgon. Lite..

Idag är en busy dag. Jag och El har massor att göra. Hon ska nämligen hjälpa mig under dagen. Vi ska städa av här hemma, fixa till en hel del och sedan ska vi avsluta på Ikea.
Då undrar du säkert varför jag ska fixa och dona här hemma och det ska jag berätta nu. Jag har hållt det inne ett litet tag men nu ska jag berätta det. Vi ska nämligen sälja vårt hus. Nu när båda barnen är utflugna så tycker vi att vi inte behöver så här stort hus. Och jag har kommit fram till att jag inte klarar av att hjälpa till som behövs med trädgård mm. Vi älskar vårt hus men det är dags att bege sig till andra marker. Man blir ju nästan alltid fäst vid sitt boende (jag säger nästan för det är ju faktiskt inte alltid det är så), i varje fall är det så för mig, men det är som jag säger materiella ting.

Vi hade fotografering i tisdags och ska ha visning imorgon. Här kommer en liten "sneakpeak" på vårt fina hus (ja vi tycker ju det är fint).



Men nog om det nu. Idag är det ju lördag och de flesta är lediga. Så även jag.

Promenaden med Zeth är avklarad och jag sitter nu och njuter av mitt morgonkaffe och funderar över dagen. J är inte hemma för han är på kanothajk med scouterna denna helgen. Tyvärr krockade det med visningen men det får gå ändå. När jag haft min lugna morgonstund så ska jag sätta igång att plocka iordning här hemma. Sedan kommer El och hjälper mig lite och därefter ska vi göra Ikea osäkert. Jag har några småsaker jag behöver handla och hon ska handla skruvar mm till barnsängen.
För jag har väl berättat att jag ska bli mormor igen?
Denna gången är det minsta tösen som ska bli mamma. Det ska bli så spännande. Sedan får L och W en kusin att leka med.

Ha det gott
Lene






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar